Tidligere kunne indregistrering tage bilforhandleren Ejner Hessels flere dage at udføre. I dag bliver indregistreringen foretaget helt automatisk af en kontorrobot.
Opsummering af RPA implementering hos Ejner Hessel
-
- Automatisk registrering af 350 kørtøjer dagligt
-
- 47 timer besparet dagligt
-
- Færre fejl i indregistrering
-
- Udviklet af Hessel’s egne medarbejdere
Bilforhandleren Ejner Hessel er en stor organisation med et komplekst IT-landskab, mange eksterne datakilder og manuelle, tunge processer og løbende opdateringer af data.
Witrics har hjulpet Ejner Hessel med at automatisere deres manuelle processer ved at bygge software-robotter – såkaldte ”digitale assistenter”. De supporterer Ejner Hessels medarbejdere og sparer dermed både tid og penge.
Læs mere om RPA i bilbranchen.
Hurtig indregistrering med RPA kontor robot
Ejner Hessels medarbejdere håndterer op til 350 køretøjer om dagen.
Håndteringen af hvert køretøj skal oftest gå hurtigt, og Ejner Hessels medarbejdere skal operere med mange forskellige eksterne datakilder f.eks. bilproducenternes systemer, motorregistreret og SKAT, når de skal håndtere køretøjer.
De mange datakilder har gjort traditionel systemintegration umulig og øget kompleksiteten, hvilket resulterer i tunge og besværlige processer for Ejner Hessels medarbejdere, når hver personbil, varebil eller lastbil skal håndteres.
Derfor har Ejner Hessel fået hjælp af Witrics til at udvikle digitale løsninger, der kan automatisere de manuelle processer.
De automatiserede processer har øget hastigheden i håndteringen af køretøjer markant således, at det, som før tog flere dage at få på plads, sker nu på blot få minutter.
Ejner hessel kan selv håndtere RPA udviklingen
For at sikre, at Ejner Hessels medarbejdere selv kan vedligeholde og videreudvikle deres digitale robotter, har Ejner Hessel deltaget i Witrics’ UiPath RPA begynder kursus.
Dette har sikret de nødvendige kompetencer og en fælles metode til både proces- og robot-udvikling. Det er nemlig vigtigt, at alle processer i virksomheden er standardiserede for at kunne optimere og automatisere dem.
På den måde øges kendskabsgraden til processerne hos medarbejderne på tværs af virksomheden og forbedrer muligheden for, at kollegaer kan hjælpe hinanden og samtidig fjerne overflødige arbejdsgange, der bliver lavet besværligt eller flere gange af forskellige kollegaer.
Ejner Hessels medarbejdere har fået værktøjer til at udvikle, drifte og vedligeholde deres digitale robotassistenter selv.
Samtidig har de nye kompetencer frigivet tid hos de medarbejdere, der før brugte lang tid på det manuelle arbejde, og derfor er der igangsat nye aktiviteter, der løfter forretningen og medarbejdernes kompetencer.
Den digitale transformation er i gang hos Ejner Hessel. Skal vi hjælpe jer med at sætte skub i jeres?